CDI : Campaign manager chez RAPP

Publiée le 03.07.2017



At RAPP, with unrivalled depth of expertise in first-party data, we’ve been observing and cataloguing real people’s lives for 50 years. In today’s world the balance of power has shifted and customers are in control which is why we put people and their preferences at the heart of the brand experience through the discipline of CMR – Consumer-Managed Relationships. We create marketing that matters and RAPP’s expertise in data and marketing sciences gives us and our clients actionable human insight - an incredible understanding of genuine motivations, observed transactions and actual interactions. Our process reflects how real people think; we balance the left brain and the right – and we do our best work when we bring Precision and Empathy into balance. Building on our data foundation, RAPP delivers a range of capability across social, digital, customer experience and technology.

RAPP is proud to employ over 1000 talented people across US, Brazil, UK, France, Germany, Singapore and Dubai and we actively foster an inclusive workplace where diversity and individual difference are valued and leveraged to achieve the agency’s vision.

RAPP is part of the global network Omnicom and is part of the DAS Group of Companies.

Missions

Nous recherchons un campaign manager/chef de projet junior en charge de la coordination des emails de co-marketing pour la région Europe, Moyen Orient, Afrique pour un de nos comptes, pure player international du paiement sécurisé. Vous êtes le point principal de contact pour le programme de co-marketing des content et marketing managers de chaque pays, data base managers, équipe juridique, routeur etc.

Vos missions:

- Planifier les différentes étapes de la production des emails (organiser les ressources en interne et chez notre client)
- Coordonner la création et l’approbation du contenu des emails avec les équipes marketing et juridiques locales
- Définir le ciblage des emails en lien avec les marketing managers, être force de proposition sur la segmentation
- Suivre la production des emails (aller-retour avec le routeur suite aux envois des BATs, validations par les marketing managers)
- Réaliser un reporting mensuel des performances des campagnes et proposer des optimisations afin d’améliorer les KPI emailing: open rate, CTR, bounce rate etc
- Assurer une veille permanente et réaliser des benchmarks afin de proposer des évolutions et nouveaux parcours clients du programme de co-marketing

Profil

- De formation Bac +3/5 marketing/digital
- Très bonne maîtrise de l’anglais (langue de travail du client)
- Rigueur, organisation, autonomie, force de proposition
- Expérience 1-2 ans en agence ou chez un annonceur souhaitée mais pas obligatoire


Contrat : CDI

Salaire : 30K

Durée : CDI

Date de début : 29.09.2017

Adresse : 12 Avenue du Capitaine Glarner, 93400 Saint-Ouen


Postuler

Cristina Stoica
cristina.stoica@rappfrance.com