CDI : Créatif chez TBWA G1

Publiée le 09.05.2019



Content Maker Junior (F/M), Nissan United
About Nissan United
Nissan United is the world’s most innovative automotive precision marketing team. We are a modern, integrated agency created and managed by Omnicom to lead all marketing and communications globally for Nissan. Designed to deliver marketing transformation, Nissan United is dedicated to helping Nissan grow its brand value around the world more effectively. The team brings expertise in data, analytics, media, customer experience and CRM, all of which help drive and inspire innovation and creativity.

Nissan United is a team of global specialties that is part of TBWA. TBWA is the Disruption agency, known for a long history of famous creative campaigns for some of the world’s greatest brands and home to Apple’s dedicated TBWA\Media Arts Lab. TBWA is at the cutting edge of building the most innovative agency models and teams.

Position
As a Content Maker Junior, you will be a part of an international marketing team and will be looking for ways to improve Nissan’s communication strategy and create award-winning work.
This position is based in Boulogne-Billancourt, and reports to the Executive Creative Director.

-------------
À propos de Nissan

Nissan est l’équipe de marketing de précision automobile la plus innovante au monde. Nous sommes une agence moderne et intégrée créée et gérée par Omnicom pour diriger l'ensemble du marketing et des communications au niveau mondial pour Nissan. Conçu pour apporter une transformation marketing, Nissan United s'engage à aider Nissan à accroître plus efficacement la valeur de sa marque dans le monde entier. L’équipe apporte son expertise en matière de données, d’analyse, de média, d’expérience client et de gestion de la relation client, qui contribuent à stimuler et à inspirer l’innovation et la créativité. Nissan United est une équipe de spécialités mondiales qui fait partie de TBWA\. TBWA\ est l’agence de la Disruption, connue pour sa longue histoire de campagnes de création publicitaires pour certaines des plus grandes marques du monde.

En tant que Content Maker Junior H/F, vous ferez partie d’une équipe de marketing internationale et chercherez des moyens d’améliorer la stratégie de communication de Nissan.

Ce poste est basé à Boulogne-Billancourt et dépend du Directeur de Création.

Missions

Key Responsibilities
You can look forward to:
• Working across different medias including print, tv, social, digital and experiential.
• Concepting and visualizing ideas
• Producing always on content (social media posts of photos, long and short form videos with clever scripting and writing, motion graphics, and animated gifs)

-------------

Principales responsabilités

o Définition et déploiement de la stratégie sur l’ensemble de nos supports (print, TV, social média)
o Visualiser et concevoir des idées innovantes
o Production de contenus (Social média, vidéos de forme longue et courte avec une écriture et des scripts pertinents, motion graphic et gifs animés)

Profil

Skills and Capabilities
• A creative, motivated individual who is a team player.
• Able to self-produce film and photo content
• Big communication ideas to produce anthemic films and stunts as well as proactive ideas.
• Able to visualize ideas in layout and video format
• Able to use related programs such as Adobe Creative Suite: Photoshop, After Effects, Premiere and Final Cut Pro
• Have a good understanding of editorial, digital production, and user experience.
• A thorough understanding of Nissan’s business, the car industry and the competitive landscape.
• Fluent in English.

Experience
• Junior or mid-weight talent with an ad background.
-------------

Profils

o Un(e) créatif(ve) et motivé(e) qui aime travailler en équipe
o Autonome sur la production de films et de photos
o Innovant(e) et proactif(ve) dans la production de films
o Capable de visualiser des idées dans les formats de mise en page et vidéo.
o Connaissance des outils informatique et créatif tels que : Photoshop, After Effects, Premiere Pro et Final Cut Pro
o Capacités rédactionnelles
o Connaissance du milieu de la production numérique et de l'expérience utilisateur.
o Des connaissances approfondies des activités de Nissan, de l’industrie automobile et du paysage concurrentiel
o Anglais courant

Expérience
o Une première expérience significative sur des missions similaires en agence de publicité


Contrat : CDI

Salaire : Selon profil

Durée : CDI

Date de début : 02.09.2019

Adresse : 162-164 rue de billancourt, 92100 Boulogne-Billancourt




Postuler

Nom du fichier:

Taille du fichier: