CDI : Chef de projet chez The Brand Nation

Publiée le 01.12.2021


Retrouvez encore plus d'offres d'emploi sur notre nouvelle page LinkedIn >


Agence de communication indépendante - 40 personnes
Spécialités : publicité, social media

Notre Philosophie : The Blooming Strategy
Dans un monde où les marques sont de plus en plus interchangeables, ignorées voire contestées, les consommateurs donneront toujours leur préférence à celles qui sont vraiment capables de les écouter, de les enthousiasmer, de leur offrir plus que des produits…

Les marques les plus fortes et les plus durables seront celles qui mettront l’épanouissement des leurs consommateurs au coeur de leurs priorités. Alors pour ces marques-là, ils font de la « Blooming Advertising ».

La mission de The Brand Nation
Développer l’empathie des marques et permettre l’épanouissement du consommateur.

Missions

The Brand Nation, in partnership with US agency 247 Laundry Service, is seeking a sharp and organized Account Manager to join our team in Paris.
Your day-to-day work will include being the country leader (French market) for a music-related brand and work with a dedicated team to make projects happen.

Responsibilities :
- Country leader/brand keeper for the French market
- Develop project plans from creative brainstroming to delivery
- Ensure communication between French market and other markets on global campaigns
- Plan with internal teams and clients on execution, delivery, and closure of all projects
- Ensure quality of each creative assets before delivery
- Creative brainstorming to launch campaigns relevant to the French market
- Maintain budgets in conjunction with Media and Production teams and facilitate communication between all departments (Account, Creative, Strategy, Production, and Executive Leadership)
- Manage external partnerships (influence agency, production agency…)
- Web and Social Listening for trending content, conversations, topics, events and news
- Team management

Profil

- Fluent in French and English (mandatory)
- 3+ years of agency-side experience
- Knowledge of the music industry
- Extensive knowledge of social media best practices
- Flawless spelling and grammar
- Incomparable attention to detail
- Innate curiosity and creative spirit
- Commitment to excellence - working nonstandard hours when necessary, anticipating issues and communicating with diplomacy, identifying emerging platforms and trends to drive innovation
- Proficiency in Google Suite, Keynote, Slack, Box


Contrat : CDI

Salaire : selon expérience

Durée : CDI

Date de début : Dès que possible.

Adresse : 44 avenue des Champs Elysées, 75008 Paris




Postuler

Nom du fichier:

Poids du fichier: